Letáky – čo musia obsahovať a ako ich nepokaziť
Možno ste už v živote natrafili na tvrdenie: Reklamné letáky nie sú efektívne. Je to však mýtus. Podľa prieskumov až 48% zákazníkov navštívi obchod po prečítaní reklamného letáku. Nepopieram, že tlač vizitiek alebo výroba plagátov je na škodu, no letáky majú predsa len tiež niečo do seba. Pokiaľ teda chcete vyskúšať túto formu propagácie vašej značky, nižšie sa dočítate o užitočných tipoch, na ktoré by ste nemali zabudnúť.
Alfa je pútavý názov
Atraktívny reklamný leták, by okrem svojského dizajnu, mal vyraziť dych aj svojím titulkom. Možno si poviete, že tlač letákov je predsa zameraná na informácie, ktoré sa nevojdú na plagát. Nebudem vám klamať, máte pravdu. Dôležité je ale uvedomiť si, že prvotný kontakt s letákom musí v zákazníkovi vyvolať záujem. Inak ako cez pútavý názov to spočiatku nepôjde.
Zlaďte farby s logom
Určite ste do loga svojej značky vložili veľa peňazí a úsilia. Prečo tú námahu rovno nevyužiť znova. Úspešná firma ako je napríklad Coca Cola má svoju charakteristickú farbu červenú. Nie je to však náhoda. Farba ma vo vás vyvolať isté emócie a taktiež si ju máte hneď spojiť s propagovanou značkou. Podobne by ste mali postupovať aj vy. Vyberte farbu, ktorá charakterizuje váš produkt a rovnakú kombináciu farieb smelo použite aj na leták. Ľudom sa ľahšie priradí kus papiera s firmou, na ktorej tak ťažko pracujete.
Niečím prekvapte
Nebuďte predvídateľný. Nudná šablóna s hromadou nudného textu. Hoci vaše farby by sa mali zhodovať s tými v logu, nie všetko je dobré opakovať. Buďte kreatívni. Použite citáty, kladné recenzie, zvoľte netradičný dizajn, použite piktogramy, čokoľvek. Spravte váš leták zapamätateľným.
Venujte priestor podrobnostiam
Ako som už vyššie spomínala, v letáku sa ľudia toho majú veľa dozvedieť. Pri výrobe letáku sa sústreďte na obsah, ktorý chcete zákazníkovi pomocou neho odovzdať. Keď už ste ho zaujali presvedčivým titulkom a výberom neobyčajného dizajnu, nezneužite jeho 5 minút, ktoré vášmu letáku venuje. Dajte mu to, čo sa potrebuje dozvedieť. Ak sa tam predsa len všetko podstatné nezmestí, odkážte ho na webovú stránku alebo na vašu pobočku. V prípade, že sa niekto chytí, viete, že vaša letáková misia dopadla úspešne.